Sunday, October 17, 2010

pernah tak kite terfikir...

pernah x kite terfikir tentang ssorg yg amat menyanyangi kite??? tp adakah kite menerimanye didalam hidup kite?? terfikirkah kite tentang ssorg yg boleh menerima kkurangan kite?? tp adakah kite boleh menerima kkurangan die?? mesti ramai diantara kite jawab x.. kerana itulah manusia die xkn taw pasal org yg sygkan die sbb die akn plihorg yg sygkan die..

ada satu kisah dimana sorg lelaki ini amat menyanyangi sorg wanita.. laki itu menerima wanita itu seadanye, biarpon wanita itu ada kkurangan nye tp laki itu ttp menerimanye, laki itu berikan yg terbaik pada wanita itu, namun satu hari sgalanye telah mghancurkan hati laki itu yg selama ini jujur dgn nye, wanita itu tidak terus terang dgn laki itu bahawa die telah mpunyai teman lelaki.. laki itu tpk selama ini hubungan mereka untuk ape?? luluh hati laki itu.. tp kerana rs syg dan cinta nye pada wanita itu.. laki itu ttp berikan yg terbaik padanye.. namun semunya seperti bertepuk sebelah tgn.. lynan wanita pada laki itu tidak seperti mereka mule2 knal.. wanita itu beritahu tentang kkurangan laki itu dan die tidak boleh terima.. laki itu tetap sabar kerana die taw die xbleh menerima ssiape melainkan wanita itu.. laki itu telah cube untuk mjauhkan diri dari wanita itu ttp semakin die cube lari semakin perasaan syg pada wanita itu mghampiri..laki itu sedar die xleh lari dari perasaan die, die xleh tipu perasaan die.. ape yg die boleh buat?? die teruskan seperti biasa bersama wanita itu walaupun wanita itu seperti tidak melayan die... ksedihan yg teramat sgt melanda laki itu.. laki itu tahu die xberhak untuk menjadi pemutus hubungan antara wanita itu dan teman lakinye... laki itu cube undur diri beri laluan untuk hubungan mereka.. biar pon pahit itulah yg terpaksa ditelan.. biarpon sakit itulah yg perlu dilalui... laki itu sanggup bergadai nyawa untuk memberikan kebahagiaan dan keselamatan pada wanita itu... laki itu tahu selepas ini selepas mereka berpisah wanita itu akan teruskan life die bersama org yg die syg... cmnr kehidupan laki itu tanpa wanita yg die syg disisinye??

moral of the story.. kenanglah semua org disekeliling kite.. biarpon kite mmilih org yg kite syg tp kenanglah org yg sygkan kite.... n dari cerita di atas kite dapat lihat kesabaran sorg laki.. adakah laki itu dianggap bodo?? adakah laki itu lemah??

No comments:

Post a Comment